Wednesday, March 3, 2010

jahil vs salah tafsir

salam..

ketika usia masih muda, ilmu semestinya kurang..
namun ak x kn jadikan kekurangan ilmu sbgai alasan untk ak tidak brjuang..!!
kecintaan kpd nabi Muhammad SAW mnyebabkn ak truskn prjuangan..
Namun, perlu diingat, kita manusia adalah lemah..
bkn semua yg kita tahu,
bkn semua yg kita mahir,
biarpun diri ini serba kekurangan,
aku akan tetap meneruskn prjuangan..
aku x kan mengalah dgn kata2 manusia yg hanya pandai
berpura-pura,
tp sbnrnya lbh jahil dr apa yg mereka sangka..
biarpun usaha ku tlh brjaya..
namun aku akan terus mmperbaiki diri,
menambahkn ilmu di dada sebanyak yg mungkin,
mungkin sblm ini ak cuai,
ak lemah, ak punya bnyk kelemahan,
namun, AKU AKAN BUKTIKAN suatu hari nanti..
AK AKAN MENJADI HAMBA ALLAH YG TERBAIK
DEMI MENEGAKKAN KALIMAH ALLAH DI MUKA BUMI..
shbt2..bantulah ak andai ak lemah, nasihatilah ak andai aku trleka...
mOga ALLAH BERSAMA dlm prjuangan kita..takbir!

No comments:

Post a Comment

YA ALLAH..jadikanlah aku golongan syabab li inqaz al ummah..!! ameen.. (pemuda yang berperanan untuk mengangkat darjat ummah)